Financiële ondersteuning

Wij beseffen dat het misschien niet voor iedereen even evident is om alle kosten die bij scouting komen kijken zomaar even op te hoesten. Binnen scouting bestaan er verschillende mogelijkheden om financiële ondersteuning te bieden aan zij die het zouden kunnen gebruiken. Zo hopen we scouting mogelijk te maken voor iedereen. Hieronder lijsten we ze graag even voor je op.

1. Verminderd lidgeld

Verminderd lidgeld is één van de ondersteuningen die wordt aangeboden vanuit Scouts en Gidsen Vlaanderen. Wanneer iemand gebruik maakt van verminderd lidgeld wilt dit zeggen dat het lidgeld voor een heel jaar €11,60 is in plaats van de normale €75 / €70 euro. Daarnaast krijgen personen die gebruik maken van verminderd lidgeld nog extra kortingen in de Hopper winkel bij de aankoop van het uniform. Deze korting geldt zowel online als in de winkel. Ouders kunnen gebruik maken van verminderd lidgeld door het vakje in het inschrijvingsformulier aan te vinken tijdens de inschrijving of door een mailtje te sturen naar de groepsleiding.

2. Fonds op maat

Ook fonds op maat is een ondersteuning die wordt aangeboden door Scouts en Gidsen Vlaanderen. Fonds op maat is bedoeld om de kosten van activiteiten, weekends en kampen te drukken. Hierbij zal Scouts en Gidsen Vlaanderen 1⁄3 van de kosten op zich nemen. Een ander 1⁄3 zal betaald worden door de groepskas en het laatste deel wordt betaald door het lid zelf. Ouders kunnen hiervan gebruik maken door dit te melden aan de takleiding, zij regelen alles verder omtrent de aanvraag ervan. Iedereen kan het hele jaar door gebruikmaken van fonds op maat, en zo vaak men wil.

3. Terugbetaling ziekenfonds

Verschillende ziekenfondsen komen tussen bij de betaling van het lidgeld en de weekends / kampen. Het totale bedrag dat wordt terugbetaald verschilt van ziekenfonds tot ziekenfonds. Om het u gemakkelijk te maken hebben we de verschillende opties even voor u opgelijstOm beroep te kunnen doen op de terugbetaling moeten wij onze stempel zetten op het formulier. Wij willen u dan ook vriendelijk vragen om een ingevuld en afgedrukt formulier af

te geven aan de leiding of groepsleiding. De vergadering erna kunt u het ondertekende formulier terug mee naar huis nemen.

Deze info staat ook op de site van Scouts en Gidsen Vlaanderen: https://scoutsengidsenvilvoorde.be/info/financiele-tussenkomsten